För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Anslutningsantal: 4 Antal kablar: 4 Avgassystem: Före katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 03C 906 262 T Kontakthållarform: D-form Kontaktstift färg: Brun Lambdasond: Gänga förinfettad Lambdasond: Reglersond Längd över allt (mm): 400 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,13116 Originalnr: 03C 906 262 T, 3C 906 262 T, 3C906262T Produkten passar dessa bilmodeller: AUDI A3, A3 Sportback, SEAT ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA SC IV, IBIZA ST IV, LEON, SKODA FABIA II, FABIA Combi I, FABIA Combi II, FABIA Sedan I, OCTAVIA II, OCTAVIA Combi II, ROOMSTER, ROOMSTER Praktik, VW CADDY Minibus, minivan III, CADDY Skåp/stor limousine III, EOS, GOLF V, GOLF VI, GOLF PLUS V, GOLF Variant V, GOLF Variant VI, JETTA III, PASSAT B6, PASSAT B6 Variant, POLO, POLO V, TIGUAN, TOURAN