För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Avgassystem: Efter katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 Husets färg: Vit Kabellängd (mm): 760 Kontakthållarform: D-form Lambdasond: Diagnossond Lambdasond: Gänga förinfettad Ledarantal: 4 Längd (mm): 860 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Version: ZR-PLANAR Vikt (kg): 0,162 Originalnr: 06F 906 262 M, 06F 906 262 S, 1K0 998 262 E, 6F 906 262 M, 6F 906 262 S Produkten passar dessa bilmodeller: AUDI A3, A3 Sportback, A6 C6, A6 C6 Avant, SEAT ALTEA, ALTEA XL, LEON, TOLEDO III, SKODA OCTAVIA II, OCTAVIA Combi II, VW EOS, GOLF V, GOLF PLUS V, JETTA III, TOURAN